两天

我只有两天 一天用来爱你 一天用来死亡
Runaway Train - Soul Asylum

Call you up in the middle of the night 在夜半用电话把你叫醒

Like a firefly without a light 象一只没有光的萤火虫

  You were there like a blowtorch burning你在那仿佛火把在燃烧

  I was a key that could use a little turning我就是解开困扰的钥匙

  So tired that I couldn't even sleep如此疲惫的我难以入睡

  So many secrets I couldn't keep太多的秘密我难以保守

  Promised myself I wouldn't weep我向自己保证不会哭泣

  One more promise I couldn't keep但我又能保证自己无法做到

  It seems no one can help me now如今看来没人能助我

  I'm in too deep there's no way out我已泥足深陷 走投无路

  This time I have really led myself astray 这次我真的彻底迷失 

  Runaway train,never going back逃亡列车一去不复返

  Wrong way on a one-way track迷路于一条单行线

  Seems like I should be getting somewhere我本该能找到自己的位置 

  Somehow I'm neither here nor there但不知道为何我不上不下

  Can you help me remember how to smile你能否帮我记起如何去微笑

  Make it somehow all seem worthwhile让一切显得不再是疲劳

  How on earth did I get so jaded?到底我怎会变得如此疲倦

  Life's mystery seems so faded人生正逐渐失去魅力

  I can go where no one else can go我可以到达无人能及的境地

  I know what no one else knows我可以知人所不知

  Here I'm just a drownin' in the rain我却在这里掩埋在雨中

  Wtih a ticket for a runaway train拿着一张逃亡列车的票

  And everything seems cut and dried一切像是已盖棺定论

  Day and night,earth and sky日月天地一切一切

  Somehow I just don't believe it然而我就是不能置信

  Bought a ticket for a runaway train去买一张逃亡列车的票

  Like a madman laughing at the rain像个疯汉般在雨中狂笑

  A little out of touch,a little insane来一点失常来一点疯狂

  It's just easier than dealing with the pain总比在痛苦中挣扎要好

  Runaway train,never coming back逃亡列车一去不复返

  Runaway train,tearing up the track逃亡列车把路轨扯断

  Runaway train,buring in my veins逃亡列车燃烧我的血管

  I run away but it always seems the same逃亡着但始终无法改变

评论